Terugblik op de tweede week geen boodschappen halen

En zo was ineens week twee voorbij.
Nog steeds heb ik geen boodschappen hoeven halen en hebben we uitsluitend uit de voorraad kunnen eten.

De voorraad verse producten is inmiddels vrijwel geheel verbruikt.
Er is nog 1 komkommer, een kleine kilo wortelen, ongeveer 5 kilo aardappelen, een pakje zuurkool, twee kilo appels en een net sinaasappels.

De koelkast raakt behoorlijk leeg. Er is echter nog voldoende in de diepvries en in de voorraadkast om een paar lekkere maaltijden mee te bereiden.
Wel merk ik dat ik steeds vaker teruggrijp op mijn ingevroren voorraad beleg, mozzarella en fruit. We zijn de laatste tijd niet meer zo voor zoet beleg, wat ik goed merk in de vleeswaren- en kaasconsumptie.

En ondertussen groeit mijn boodschappenlijstje verder met zaken die ik onvoldoende in mijn voorraad had ingecalculeerd, zoals shampoo, maandverband, WC papier en vaatwastabletten.

We redden het nog wel een week. En als we goed ons best doen ook nog wel een extra week. Maar of ik we daar met z’n allen zin in hebben?
Ik weet niet of ik te maken ga krijgen met tegenstribbelende gezinsleden. De tijd zal het leren.

Eerst maar eens week drie overleven 🙂

Geef een reactie

